10.05.2010

Love is love.....

Vaknade ur min koma ganska tidigt idag, utsovd satt jag o laste denna artikeln pa "The Huffington Post"...medans jag drack mitt kaffe!
Sjalva artikeln var intressant, men mer intressant var alla som kommenterade....over 1000 kommentarer!
Sjalv tycker jag att manga religosa personer, vilken religion de nu tillhor, gommer sig bakom sina "heliga bocker" o inte sjalva riktigt tanker igenom o kommer fram till sin egen uppfattning. Det ar darfor det ar ett sa hett amne det dar med "gay marriage" ......eller bara att va "gay" ar kontroversiellt.
De citerar sina bibelverser o sager att det ar syndigt att vara gay, o om de tillats att gifta sig sa kommer hela jorden att ga under!!!
Ibland vill jag bara skrika o skaka om dom ....sa fordomsfulla!!
"love is love" sager jag....man blir inte kar pga konet....man blir kar i en person!




Hur kan man, i ett land ar 2010, forneka nagon att fa gifta sig med den personen de alskar???? Jag kanner manga "gays" som har varit ihop med sin partner i manga ar, de har barn tillsammans....men usch o fy om de ska fa gifta sig???
Makes me insane!!!!!!!
Nej...jag far lamna detta amne...annars kommer jag aldrig har ifran!
Puss o kram pa er alla.........PEACE AND LOVE!!!

No comments: