10.19.2009

A day in court....

Later det inte dramatiskt?? A day in court.....
Iallfall....som jag skrev i ett tidigare inlagg sa blev mannen anhallen for en manad sen....polisen pastod att hans korkort hade blivit indraget. Vi gick igenom en massa drama med den gamla forsakringen, DMV.....o nu har vi ny forsakring o korkortet e som det ska.....alltsa den gamla forsakringsbolaget hade "messed us up big time".
Sa den delen var uppklarad...men eftersom mannen blev anhallen (aven om det inte va hans fel) sa fick han en tid i "criminal court"....o den dagen anlande idag!
Vi gick dit kl 9 pa morgonen o vi kom hem vid 4 pa eftermiddan.......sa jag kanner mig tom i bollen men lattad att allt gick som det ska. O att mannen fick sagt det han ville....
Vi hade hela tiden tankt att vi inte skulle anvanda en advokat, varfor skulle det behovas....det var ju inte vart fel?
Men vi insag nar vi satt dar o vantade......i all evighet...att det nog behovdes. Det finns "appointed lawyers" som ar dar for att hjalpa folk som behover det....gratis. Vi fick en man som var valdigt trevlig o villig att hjalpa till............
Efter att ha vantat sen 9 pa morgonen sa fick mannen bli hord.....kl 3! Smidigt o bra......va over pa 30 sekunder.
Sa nu ar det antligen avklarat, o jag kanner en megastor tyngd har lyfts fran mina axlar.......
Now we can go on with our lives!
Nu ska jag ga o kela med katten!

No comments: