5.26.2009

Tiden gar....

Traffade min amerikanska familj i helgen, The Silverblatts. Jobbade som au-pair for dem i sammanlagt 2 ar. Tjejen, Dana, var ca 2 ar gammal nar jag kom dit....o nu ska hon bli 15 i juni!!! Fick reda pa att hon ska till Varberg i juli, hon ska bo hos sin mammas van som bor dar. Hon ska lara sig att vindsurfa i Apelviken! Dana sa att hennes mamma inte ville att hon skulle tillbaka till "camp" som hon alltid brukar gora over sommaren. Fragade inte varfor, men kom pa att hon ar i den aldern nu....pojkar....o sant. Har hort en massa historier om "camps"....! Men sa kom jag att tanka pa Sverige under sommarmanaderna....fest....strand....ol.....pojkar....tjejer.....ja ni vet! Men men.....
Dana hade en del fragor till mig, "Do they have mac 'n cheese", "Do they have cookies" "Do they have chocolate"??? Tyvarr fick jag meddela att vi inte har Hersheys Chokolad....thank god...ackligaste chokladen jag nansin har smakat pa!! Forsokte trosta henne med att vi har valdigt god choklad men om inte det hjalpte sa far hon val kopa med sig lite...."choklad" hemifran. Mac 'n cheese tror jag att man kan fa tag pa i nan affar..om jag inte alldeles har fel. Vad det galler kakor....ja....vi har ju en hel del. Mycket battre kakor an "Oreo's"....forstar inte varfor folk ar sa galna i dem.....ish!!
" Do Swede's think American's are stupid"? var ocksa en fraga.......forsokte forklara for henne att man inte kan dra alla over en kam....finns svenskar som tycker amerikanare ar knappa....men ocksa tvartom.....etc etc.
Jag har en kansla att jag far fler fragor innan hon aker.....

5 comments:

ÅSA said...

Visste inte att du hade varit au pair...kom du hem sen innan du träffade maken? Hur blir det nu i sommar, Falkenberg eller Ecuador eller båda??? Inget går upp mot svensk sommar! Kram på dej! Är det beach 09 som gäller, du verkar ju träna rejält...när får vi se bildbevis på dina fina muckler :D

Caroline said...

Asa-jajaman..kom hit som aupair. Traffade mannen sista manaden jag var har....o sen var det kort!! Akte fram o tillbaka mellan Sverige o NY ett tag, sen en dag stannade jag!!
Vet ej vad vi gor an...mannen vill till Ecuador och Sverige...men jag tycker biljetterna till Ecuador ar en anings dyra. Men hem till Sverige ar det dock billigare....sa vi far se!
An sa lange blir det inte Beach 09....har kampat med vikten i manga ar...men nu ska det bli ordning pa det. Jag kampar pa!Jag kan skicka bilder pa mannens muckler....mycket trevligare att se pa!!...heheh!
kram pa dig!

Anonymous said...

Hmmm... jag har en idéééé..... Du kan ju krypa ner i hennes bagage och komma till Sviiiiden! Yezzz? Bra idé va? :-D Tummen upp!

❤ Johanna

anna of sweden said...

Haha. Dessa underbara frågor. :)
Och jag håller med - Hersheys är INTE gott!

Caroline said...

Johanna-...ska se hur det gar....annars far jag tanka om!hehhe

Anna-visst ar det harligt?? Undrar vad hon kommer pa har nast??