10.01.2010

Ms Benatar....



oj vilka minnen...igen!! ;))
Tar mig tillbaks till aren jag jobbade pa "Chat 'n Chew" i Union Square ,NYC! Jag jobbade som "hostess" dar fran 2001 o nagra ar framat. Manskan som agde restaurangen var en riktig tyrann.....hade formaga att stapla in nar vi alla var som mest upptagna o sparka folk!
"You and you, you are fired....."....o da fick dom lamna allt o ga.....
Var ju inte sa kul for gasterna o inte alls for de som jobbade dar heller!
Meeeen sa kul vi hade, speciellt nar vi fick bestamma vilken musik som skulle spelas under dagen/kvallen....
Blev oftast 80-tals stationen....o Ms Benatar......aaaaaaaah! :))
Det var ett valdigt stressigt jobb, restaurangen var/ar valdigt popular.....speciellt pa brunch under helgerna! Det kunde vara 1 timmas vantetid!
Alla sorters manniskor kom in.....vanliga...inte sa vanliga....kandisar!
Jag kommer ihag forsta dagen, jag skulle egentligen trana for att jobba som servitor. Men sa var "hostessen" sjuk sa jag stallde upp!
Det var lordag Brunch, crunchtime, folk overallt.....o sa kommer det in ett par o staller sig precis vid mig o sager " We need a table for 2 please". Kvinnan hade en huvtroja pa sig sa jag sag inte hennes ansikte riktigt men jag tyckte jag kande igen hennes man!
Iallafall, jag sa till dom att det skulle nog ta en halvtimme innan de kunde fa ett bord.....
Ok, sa dom da...
O sa drar min manager mig at sidan o sager: "You do know who they are right?"
Ingen aning sa jag...det visar sig att det var Hillary Swank som hade vunnit en Oscar for sin roll i "Boys don't cry" o hennes man Chad Lowe...ocksa skadespelare!
Sa det vara bara till att hitta ett bord at dom, hade varit upp till mig sa hade jag latit dom vanta.....who cares liksom att dom e kanda!???

En eftermiddag nar det var sadar laaaaaaaangtrakigt, inget folk.....sa trooogt....sa kommer Ethan Hawke in med en dros med manniskor. 10 minuter senare sa kommer Julianne Moore in....
Surreal! Antagligen kanner de varann, eller sa ar det som "We are both celebs so...so lets make pretend we know eachother"! LOL!

Roliga upplevelser.......hmmm....

No comments: