9.26.2009

We are now Geico customers.....eller vad man kan kalla oss??

For en vecka sen sa hande en sak som jag aldrig trodde/ville eller kunde dromma om.....
Min man var pa vag in till NYC for att kolla pa en boxningsmatch med en van.....
3 min efter han hade kort ivag sa ringer han o sager att han blev stoppad av polisen.....o de sager att hans korkort inte var giltigt pga att var forsakring inte hade blivit betald. Antagligen har olika polisbilar nu en "scanner" som ar uppkopplad till DMV (Department of Motor Vehicles).......o nar min man korde forbi sa sag de at hans korkort inte var giltigt....eller man kan kanske kalla det indraget!
Mannen sager att jag maste komma dit dar de ar sa jag kan prata med polisen...eftersom han inte hade en aning om vad polisen pratade om....men jag kan saga att jag var lika paff o fattade nada!
Men jag fick pallra mig dit anda for att polisen skulle ta med sig mannen till polisstationen.......med andra ord de arresterade honom.
Jag pep snabbt ivag....som tur var sa hade han inte kommit langt....o dar stod mannens bil(med mannen i bilen) o 4 poliser....o deras 2 bilar med blaljusen pa.........hmmmmm...
Fick pratat med polisen o mannen.....o polisen var hur snalla som helst.....skamta o holl pa o forklarade att detta bara var en rutinsak som de maste gora. Vi fattade ingenting o forsokte fa forklaring fran var bilforsakring men saklart sa var det ingen som svarade ........
Jag fick ta mannens agodelar.....planbok....ring....halsband....klocka...mobil.....o sa satte de handbojor pa honom......o medans allt detta pagar sa skrattar o skamtar mannen o polisen med varandra. Hur absurt som helst!!
Eftersom, enligt DMV, vi inte har bilforsakring sa korde en av poliserna hem mig i var bil.....o framfor oss kor den andre polisbilen med min man i ........grannarna borjade nog undra!heheh!
Polisen som korde hem mig berattade om vad som nu kommer att handa.....hur snall som helst var han. Inte alls som manga andra NYC poliser som man har kommit i kontakt med....som tur ar!
Sen tog de mannen till polisstationen o tog hans fingeravtryck o "mugshot".....medans de holl pa att ga igenom allt detta sa satt mannen o gav dem traningstips.........0 2 timmar senare kom han hem! Tyvarr sa maste han ga till "trafik-domstolen" den 19e oktober.....aven om det inte var vart fel sa maste vi dit anda.
Nu kan man ju undra varfor allt detta hande.......vad det verkar som ar att var bilforsakring slutade galla for nagra manader sen .......men enligt vara papper sa hade vi giltig forsakring till den 21 september....som vi precis skulle fornya nar mannen blev stoppad av polisen! Fraga mig inte var alla brev o telefonsamtal fran bilforsakringen o DMV ar..........det har jag ingen aning om! Helt otroligt! Har hant forr att de har skickat brev till gamla addresser.....hmmm!
Sa nu har vi ny forsakring.....Geico........o vi har varit pa DMV ett antal ggr........fixat o pratat...tjatat.....nastan skallt........hit o dit!!!!!!!Det gamla forsakringsbolaget vill inte ens prata med oss........som tur ar for dem for jag hade bara skrikit pa dem! Men de ska fa sitt....ska ni se!

Nu ska jag trana o fa ur mig lite frustration...........sen ska jag o mannen bara myssssssssssa!

Kram pa er!



2 comments:

Lillen... said...

"mugshot" oxå???? Näää!! Stackarn vill jag säga till jag läste om att han gav poliserna tränngs tips!!! Man e inte säker nånstans....från V!!! Mooohahahha! Sa jag inte att de här skulle sluta på Hallanstalten?????? Jag ska hålla käften nu!=(

Caroline said...

Lillen-italienskt uttal.......
Hehhehe....jodu....ingen ar saker nar vincent gar fram!! Later som en orkan ju!
Men det kandes skont att hora att han slapp sitta i cellen me de andra....eeeh..."kriminella". En polis sa " I knew from the time u walked in that u were some kind of deep spiritual person"....till Vincent!
Sa de satt dar o tjotade....najjjss!