11.10.2008

Tanke...

Pratade med min syster idag...i over 4 timmar....tacka Yahoo Messenger for det. Iallafall, vi borjade prata om alla dessa ord som har blivit populara hemma i Dear Ol Sweden..........

Satte nastan lussekatten i strupen nar vi var hemma forra julen nar jag horde ordet "betta" forsta gangen....borjade skratta nat sa in i norden! "Betta" ar ju det engelska ordet for "sla vad".......men varfor inte anvanda sla vad??? Horde ocksa pa ett svensk nyhets program, nagon anvande "stalkare".......

Sen har vi ju ocksa "Pretto" =pretantios "Neggo" =negativ......o mycket annat. Listan kan bli lang! Tycker det ar hysteriskt kul med olika oversattningar av engelska filmer, inte bara titeln pa filmen eller nar man tittar pa film hemma i Sverige o sen laser den svenska texten. Om nagon i filmen tex sager 5....da kan det sta 8.........hmmmm?? Kul kul kul!


Jag vill inte lata skenhelig....jag bryter nog mot manga Svenska grammatik och ordlagar (varje dag) .....men nar folk borjar anvanda "pretto" i en konversation da borjar man undra!???

3 comments:

ÅSA said...

Jag tycker det är najs med lite slang... NOT! Hur 17 kunde ni snacka i 4 timmar??? Long time no see?

Caroline said...

Hahhaha...yes long time no see. Vi ses 2 ganger om aret ungefar, sa vi forsoker prata med varandra sa mycket vi kan. Som tur ar sa har vi Yahoo messenger sa det kostar NADA...annars hade vi nog inte pratat sa lange...kanske...

Anonymous said...

Prata o prata! Jag skulle nog säga att vi försöker stå ut i 4 timmar....heheheh! Fy va elak jag e. Ska sluta jiddra med dig;)